Уроки творчості
З 1 вересня 2017 року учні 5 – 9 класів навчаються за оновленою програмою з трудового навчання, що містить ряд інноваційних моментів і орієнтована перш за все на результати практичної діяльності учня. Змінено структуру самої програми та модифіковано її наповнення. Результати навчально-пізнавальної діяльності учнів згруповано за трьома компонентами: знаннєвим, діяльнісним, ціннісним. Формування змісту технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання здійснюється саме на основі об’єктів проектної діяльності, а не технологій, як це було передбачено попередніми програмами. Це дає змогу одночасно проектувати та виготовляти один і той самий виріб за допомогою різних основних та додаткових технологій, що є особливо зручним у класах, які не поділяються на групи. Результатом проектно-технологічної діяльності учнів є проект (спроектований і виготовлений виріб чи послуга). Важливим критерієм вибору проекту є його значущість для учня. Про це подбав вчитель трудового навчання, технологій та креслення Ольгинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Пастушук Сергій Олександрович. Враховуючи матеріально-технічне забезпечення, за результатами анкетування учнів та на підставі рішення методичного об’єднання вчителів природничо- математичного циклу, технологій та фізичної культури були обрані проекти у 5-9 класах.
- Для того щоб учні набували під час навчального процесу корисних побутових навичок, у програмі передбачено розділ «Технологія побутової діяльності та самообслуговування». Учні 9 класу вирішили облаштувати шкільне подвіря школи, обравши проект «Шкільна лавка». Процес роботи над усіма проектами у кожному класі (мінімаркетингові дослідження, зображення виробів – малюнок, ескіз, кресленик, схема), технологічні особливості їх виготовлення, обов’язково відображаються в робочих зошитах учнів. Проект «Шкільна лавка» у 9 класі виконується з урахуванням уже засвоєних технологій і відповідних знань, умінь і навичок, набутих учнями у попередніх класах. Навчальна цінність поєднання відомих технологій полягає в тому, що враховувються наслідки таких «поєднань»: особливості організації роботи, пов’язаної з комплексним використанням технології ручної обробки сортового прокату та додаткову технологію ручної обробки деревини, послідовності виконання окремих операцій, застосування раніше вивчених технологій на більш високому рівні, майстерності тощо. У процесі проектування учні 9 класу виконують необхідні кресленики, зображення деталей (ескізи, схеми, технічні рисунки ), які необхідні для виготовлення виробу, що проектується. За потреби в готові кресленики або інші зображення учні вносять необхідні зміни. З цією метою вчитель актуалізує раніше засвоєні знання та вміння з основ графічної грамоти. Під час роботи в навчальній майстерні на кожному уроці звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної роботи, виробничої санітарії й особистої гігієни, навчає їх тільки безпечних прийомів роботи, ознайомлює із заходами попередження травматизму. Під час практичних робіт Пастушук С.О. акцентує особливу увагу на вміння учнів користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації, дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт,умінні організувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи, рівні сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції, дотриманні норм часу на виготовлення виробу, рівні самостійності у процесі організації й виконанні роботи, виявленні елементів творчості. Вчитель на високому рівні володіє сучасними інноваційними методиками і технологіями, активно їх використовує у навчально-виховному процесі. Його урокам притаманний творчий настрій, атмосфера доброзичливості та активної співпраці вчителя і учнів.
Заступник директора з навчальної роботи Фертак Н.В
Дев’ятикласники працюють над проектом «Шкільна лавка»
Пояснення вчителя теми « Ескіз, кресленики»
Виконання креслення деталей до проекту «Шкільна лавка»
Практична робота «Виготовлення деталей до проекту»
|