Головна » Статті » Освіта » Загальна середня освіта

Психолого - педагогічний консиліум

Психолого - педагогічний консиліум

30 жовтня 2017 року у Костянтинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів відбувся психолого - педагогічний консиліум «Адаптація 5 класу до навчання у середній школі. Шляхи подолання проблем»

          Консиліум було  проведено з метою виявлення результатів  адаптації учнів до навчання у 5 класі.  Об’єднання зусиль усіх суб’єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників. Планування спільних дій щодо успішного навчання, повноцінного розвитку учнів та подолання їх дезадаптації.
          У роботі консиліуму прийняли участь директор школи Оксенчук Т.М. заступник директора з навчально – виховної роботи Романчук О.В., класоводи початкових класів, класний керівник 5 класу Бігун І.В., медична сестра школи Чичкань С.В., соціальний педагог Онищук Л.М.

         Заступник директора з навчально-виховної роботи Романчук О.В. повідомила, що протягом вересня-жовтня адміністрацією школи проводилося вивчення  стану адаптації учнів 5 класу до нових умов навчання у середній школі. Відвідано уроки та виховні заходи, проведено співбесіди з учителями та класним керівником, опитування п’ятикласників та їх батьків, проаналізовано навчальні досягнення учнів в порівнянні з попередніми показниками , зокрема за 4 клас. З метою визначення рівня адаптації учнів 5 класу проведені директорські контрольні роботи. Ольга Василівна зазначила, що  всі вчителі – предметники враховують вікові особливості учнів 5 класу.  Вимогливість вчителів супроводжується  доброзичливим ставленням до учнів, застосуванням  заохочень, створенням   в цілому сприятливої психологічної атмосфери.

            Соціальний педагог школи Онищук Л.М. повідомила про результати  проведених тестів, анкет: «Дерево», «Автопортрет», «Неіснуюча тварина». Учасники консиліуму мали можливість прослухати уривки листів, написаних п’ятикласниками своїй першій учительці  Вернигорі Н.В. Діти розповідали, як їм живеться , що подобається, а в чому відчувають труднощі. Порівнювали свої успіхи в початковій школі та в 5 класі. Любов Миколаївна  відмітила, що завдяки проведеному психологічному обстеженню п’ятикласників:  навчальна мотивація, соціометричний статус, рівень тривожності, характер адаптації, рівень самооцінки, було   проаналізовано  самопочуття учнів в адаптаційний період, їх психологічний стан. Звернула увагу колег на те, що нової якості у п'ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть почувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнані друзями. Спілкування з товаришами стає самостійною діяльністю.

        Про стан здоров’я учнів п’ятого класу розповіла медична сестра школи ЧИчкань  С.В.  Усі учні здорові, входять до основної  спортивної групи.  Але  вчителям необхідно слідкувати за тим, як учні сидять за партою, щоб  це не призвело до викривлень хребта. А під час уроків обов’язково проводити  фізкультхвилинки.

         Бігун Ірина Вікторівна  розповіла колегам про досягнення у формуванні міцного колективу учнів 5 класу.

         В ході педагогічного консиліуму з вчителями  проведено рольові ігри, в ході яких  вони вирішували  питання подолання проблем, які виникають  у п’ятикласників та стають причинами  дезадаптації.

         Соціальний педагог та  заступник директора з навчально - виховної роботи надали поради  для ліквідації наслідків дезадаптації класному керівнику, вчителям – предметникам:

1. При підвищеній тривожності, замкнутості, нерішучості, сором'язливості необхідне доброзичливе ставлення, підтримка, підбадьорення в ситуаціях, що викликають сильну тривогу і хвилювання (при відповідях біля дошки, контрольних роботах, диктантах). Таких дітей краще не викликати відповідати перед усім класом.

2. Якщо у дітей проявляються:

- агресивність, запальність, дратівливість. З дітьми потрібно виявляти максимальну стриманість і терпимість, адже вони самі страждають від своєї впертості, гнівливості, дратівливості. Необхідно дати зрозуміти, що дорослий – їхній союзник у вирішенні внутрішніх проблем. Педагог, знаючи інтереси на схильності агресивної дитини, зможе спрямовувати її активність у конструктивне русло, тактовно і послідовно навчаючі ї дитину самоконтролю та стриманості;

- труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або відсутність друзів у класі). Завдання учителя в роботі з «відторгнутими» дітьми - допомогти їм відчувати себе потрібними та бажаними у класі. Необхідно звернути увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що їм вдається. На позакласних заходах давати можливість виявити себе з кращого боку;

- підвищена схильність до відволікання, труднощі в концентрації уваги, імпульсивність. Такі діти не в змозі тривалий час бути зосередженими, уважними, посидючими. Головне в роботі з ними - терпіння й наполегливість. Треба розвивати вміння доводити справу до кінця, діяти цілеспрямовано та планомірно, давати невеликі завдання та здійснювати покроковий контроль виховання. Заохочувати бажану поведінку, спираючись на прагнення п'ятикласників «бути вольовою людиною»;

 - боязкість, нерішучість, замкнутість, «нелюдимість». Учителю варто залучати таких дітей до позакласної роботи. Проводити групові заходи, щоб вони більше спілкувалися, долали свою боязкість, нерішучість. Давати певні громадські доручення. Частіше звертати увагу однокласників на переваги такого учня, підвищуючи його самооцінку та створюючи ситуацію успіху.

Категорія: Загальна середня освіта | Додав: calach1875 (07.11.2017)
Переглядів: 371 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Національна дитяча гаряча лінія