Головна » Статті » Освіта » Загальна середня освіта |
Я, методист районного методичного кабінету, Васильєва Катерина Сергіївна, 24 лютого 2017 року відвідала Круглий стіл «Роль інклюзивного-ресурсного центру у забезпеченні якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами», де поповнила свої знання про організацію освіти дітей з особливими освітніми потребами. У роботі «круглого столу» взяли участь представники департаментів облдержадміністрації: охорони здоров’я, соціального захисту населення; Херсонського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради та багато інших, загалом близько 50 чоловік. Всі вони наголошували на тому, що створення рівних можливостей для всіх громадян без винятку – незалежно від їх соціального статусу, стану здоров’я, віку чи інших показників – одне з основних завдань суспільства. Інклюзивний освітній процес передбачає інтеграцію дітей із інвалідністю до звичайних навчальних колективів, що підкреслює цінність кожного для суспільства. Організація інклюзивно-освітньої платформи у звичайній школі чи то дитячому садку дає можливість дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, не замикатися у собі, не боятися світу і не комплексувати стосовно своєї інакшності. Тому, звертаюся до колег: «Ми повинні сприяти впровадженню такого навчання для дітей з особливими освітніми потребами, і дбати про розвиток інфраструктури, що має відповідати архітектурним вимогам інклюзивного середовища». Під час «круглого столу» я прослухала понад 10 виступів та повідомлень стосовно: соціальної адаптації та інтеграції в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами; участі громадських організацій у сприянні інклюзивному навчанню; ролі інформаційно-ресурсних центрів у забезпеченні якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами; перспективи створення ресурсних центрів на базі спеціальних закладів області тощо. Крім того, у ході «круглого столу» поділилися своїм досвідом роботи ресурсно-інформаційних центрів для родин дітей з особливими освітніми потребами Херсонської обласної психолого-медико-педагогічної консультації, Олешківського району, КЗ «Таврійська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів» Херсонської обласної ради та Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Херсонської міської ради. Також, дуже цікаво було послухати в online-режимі досвід в діяльності інклюзивно ресурсних центрів обласної психолого-медико-педагогічної консультація м. Вінниця та науково-методичного центру інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, які були створені в рамках канадсько-українського проекту. По закінченню була складена резолюція і роздана всім учасникам круглого столу. У резолюції різним структурним підрозділам вказані окремі пункти для виконання. У листопаді 2017 року на колегії Херсонської обласної державної адміністрації буде розглядатися питання «Забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі». Методист РМК Васильєва К.С. | |
Переглядів: 325 | |
Всього коментарів: 0 | |