Головна » Статті » Освіта » Дошкільна освіта |
Своєчасне формування граматичної будови мовлення дитини – основа її розумового розвитку, запорука повноцінного спілкування з дорослими та дітьми, найважливіша умова повноцінного мовленнєвого і загального психічного розвитку, оскільки мова і мовлення виконують провідну функцію в розвитку мислення і мовленнєвого спілкування, формуванні соціальних зв’язків. Щоб розвиток мовлення дошкільника був ефективним, педагог має створити умови для формування мовленнєвих навичок вихованців. Однією з таких умов є інтерактивне навчання. Саме цій проблемі був присвячений семінар – практикум: « Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей дошкільного віку», який відбувся в ясел – садку» Колосок» Каїрської сільської ради, 19 лютого 2016 року. Учасниками семінару стали керівники ДНЗ району. Розкриваючи перед педагогами зміст інтерактивних методів розвитку мовлення дітей дошкільного віку, вихователь старшої групи Тарасенко О.М. , запропонувала до уваги Презентацію на вказану тему. Звернула увагу присутніх на ключову мету семінару: заохотити педагогів до впровадження таких методів в освітній процес, використання їх для розвитку мовлення дошкільників
Вихователь Скрипник В.Л. провела з дітьми старшої групи інтегроване заняття « Подорож сторінками Чарівної книги», з пріоритетом мовленнєвих та граматичних завдань. В процесі роботи з дітьми використані такі інтерактивні методи та вправи: « Мозковий штурм», « Мовленнєві логічні задачі», « Мікрофон», « За і проти», « Павутина», « Лексичні та мовленнєві вправи», « Ланцюжок», « Асоціативна квітка», які розвивають у дітей зв’язне мовлення,мислення, пам’ять, творчу уяву, фантазію, уміння дітей співпрацювати разом. Вихователі ІІ молодшої групи Хорошун В.А. та Безродня Н.В. провели з керівниками ДНЗ педагогічні ігри: «Портрет вихователя», « Килимок бажань», « Подібності та відмінності», « Оптимісти», з метою показати , що кожний дорослий, як і дитина, неповторний, унікальний, має свої нахили, уподобання і смак, свої мрії, бажання, захоплення, улюблену справу, здібності. Допомогти дорослим побачити і розкрити в собі ці сторони, підтримати оптимістичний настрій у присутніх, обмінятися теплими словами, добрими вчинками, щирими посмішками. Таким чином, працюючи у підгрупах, педагоги активно спілкуючись, дискутуючи, знаходячи спільну точку зору, «зсередини» поглянули на проблему інтерактивного навчання. Хочеться сподіватися, що аргументи на користь останнього виявилися вагомими. А при подоланні труднощів у нагоді стануть знання, отримані під час семінару – практикуму. Необхідність упровадження в освітній процес інтерактивних методів очевидна. Оскільки: - сьогодні, як ніколи раніше, підвищуються вимоги до оновлення дошкільної освіти вихованців; - відбувається диференціація та індивідуалізація освіти дошкільнят; - змінюються вимоги до якості дошкільної освіти, її оцінка не лише за рівнем знаннєвої підготовленості, але й елементарної життєвої компетенції випускників ДНЗ,їх здатності застосовувати знання у власному житті, постійно їх оновлювати і збагачувати. Сіденко Е.Л. | |
Переглядів: 2755 | |
Всього коментарів: 0 | |