Головна » Статті » Освіта » Дошкільна освіта |
Тема семінару – практикуму «Народознавство як складова частина виховного процесу». Девіз педагогічної діяльності нашого колективу: «Джерело народної краси – народознавство. Талановитіший вихователь – рідна земля, народ.» Народознавство – це сукупність сучасних наук про народ, його національну культуру, а також здобутки народного й професіонального мистецтва, які відображають багатогранне життя народу, нації. Внаслідок опанування цієї галузі знань формується історична пам’ять і духовність підростаючого покоління, здійснюється її етнізація. Отже, провідні принципи, форми, методи вивчення такої галузі знань, як народознавство, криються, насамперед, у багатющих арсеналах народної педагогіки. За цього приводу варто згадати слова М.Т. Рильського: ... Немає мудріших, ніж народ, учителів,
З народженням дитини з’являється безліч турбот – а головна, це виховати її. Усе починається в дошкільному віці. Бо саме в дитинстві формуються уявлення про довкілля, накопичуються знання та закладаються основи духовної моралі. Використовуючи у своїй роботі досвід В.О.Сухомлинського, С.Русової. педагогічний колектив ДНЗ я/с «Сонечко» пропонує звернутися до джерел народного буття, до історії народу, традицій наших предків. Прокласти місток між сьогоденням і минулим, щоб виховати свідомого громадянина. Тому свою роботу спрямовуємо на завдання: виховати людину, яка має розвинену національну свідомість, у якої вихована любов до рідного краю, народу, традицій. Мета етнографічного музею „Українська світлиця”: – пробудження пізнавального інтересу до історії рідного краю, народу, побуту, звичаїв і традицій, – формування національної самосвідомості, – виховання етнічної самобутності, поваги до матеріальних та духовних цінностей рідного краю, примноження їх, – ведення пошуково- дослідницької роботи, – сприяння індивідуальній творчості. Кімната поділена на декілька зон: обереги, посуд, одяг, знаряддя праці, народна іграшка, витинанки, вишивка,кераміка,меблі. Музейно-педагогічний простір позитивно впливає на свідомість юних українців. А процес пізнання світу через музейні експонати знаходить своє відображення в різноманітній діяльності дітей: малюванні, ліпленні тощо. Двері нашого музею відчинені для всіх бажаючих гостей. За минулий навчальний рік в музеї були проведені різноманітні форми роботи з дітьми:
Започаткували відзначення таких свят, як «По країні з краю в край ходить святий Миколай», «Різдвяний вертеп», «Масляна» ,«Великдень».В обрядах не все зрозуміло дітям, тому намагаємось і пояснити, і зацікавити народними традиціями, і все щоб було в доступній формі для дітей. Розробляємо сценарії, поєднуючи казки, легенди, ігри, пісні, хороводи.
Основні принципи українознавчої роботи в ДНЗ і родині:
Провідні засоби народної педагогіки:
Звичайно, самі речі дітей не виховують. Тут велику роль відіграє педагог. Вихователь розвиває у дітей вміння бачити прекрасне, викликає бажання робити своїми руками красиві речі. Діти більш ефективно засвоїть пізнавальний матеріал, коли їм розповісти і показати «вживу» про той чи інший предмет. У дошкільному навчальному закладі створили методичний кабінет, де вихователі зможуть знайти собі інформацію по різних питаннях. | |
Переглядів: 1513 | |
Всього коментарів: 0 | |