Головна » Статті » Освіта » Дошкільна освіта

25 жовтня 2013 року на базі опорного ясла-садка №2 «Квіточка» відбулося методичне об’єднання для вихователів дошкільних закладів району.

 25 жовтня 2013 року на базі опорного ясла-садка №2 «Квіточка» відбулося методичне об’єднання для вихователів дошкільних закладів району.

На цьому зібрані вихователі отримали професійні консультації з основного питання – запровадження нової програми «Дитина» в навчально виховний процес дошкільних закладів.

Виступила методист дитсадка №2 «Квіточка» Зіняк Світлана Миколаївна, яка дала порівняльний аналіз нової програми «Дитина» з програмою «Дитина» 2003 року видання, а саме:

 Організація життєдіяльності дітей в умовах ДНЗ відповідно до вимог, визначених у новій редакції Базового компонента дошкільної освіти, потребують модернізації підходів до організації освітнього процесу, оновлення змісту відповідно до чинних програм.

Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» доопрацьована у відповідності до вимог сучасності. У змісті доопрацювань викладено інформацію необхідного обсягу та відповідну віковим можливостям дітей дошкільного віку.

З урахуванням введення дошкільної освіти як обов’язкової є потреба підготовки дітей до навчання в школі. У зв’язку з цим суттєво допрацьовано розділ «Наші старші діти», де розміщено зміст навчально виховної роботи для дітей 6 та 7 року життя, що дає змогу педагогам працювати над змістом навчально-виховної роботи з урахуванням вікових особливостей. Зміст цього розділу програми повністю узгоджений із програмами початкової школи і забезпечує взаємозв’язок змісту дошкільної та початкової освіти.

Але не варто вдаватися до надмірної інтенсифікації розумового виховання, до цього останнім часом схиляються окремі педагоги та батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи. Важливо саме посилити розвивальний та виховний аспекти розумового виховання, приділити увагу формуванню пізнавальної діяльності, розвитку інтелектуальних почуттів та вміння суспільної взаємодії.

Також у програмі «Дитина» було закладено та посилено спрямованість на розвиток індивідуальності дитини дошкільного віку, що відповідає сучасним вимогам дошкільної освіти та освіти взагалі. Програма націлює вихователя на формування цінностей, почуттів, розвиток їх само поваги, самооцінки, особистісних властивостей.

Крім цього, у «Показниках успішного розвитку дитини», що визначені до кожного з підрозділів, визначено, за якими ознаками вихователь може встановити результативність своєї роботи з дітьми.

Серед найважливіших доопрацювань слід відзначити розробку нового розділу «Діти раннього віку», в якому розкрито зміст роботи з дітьми від 2 до 3 років у такій же послідовності, що і в інших вікових групах. Зміст інформації ґрунтовно розкриває зміст виховання та навчання дітей цього віку з урахуванням фізичної, мовленнєвої, пізнавальної, сенсорної, художньо-естетичної, математичної та інших сфер розвитку.

У відповідності до державних стандартів підготовки вихователів у програмі виокремлено розділ «Дитина у довкіллі», де для кожної вікової групи представлено доопрацьований зміст ознайомлення дітей з соціальним та предметним довкіллям.

Крім цього, доопрацьовані матеріали до всіх інших вікових груп майже за усіма підрозділами та рубриками, що виділені у програмі.

Створено розділ «Художня література», який з’явився на місці доопрацьованої рубрики «У нас в гостях книжка». В даному розділі збережено завдання ознайомлення дітей з книгою та значно поглиблено зміст роботи з художньої літератури.

Суттєві оновлення також представлені у методичних рекомендаціях до програми, які перероблені з урахуванням основних доопрацювань самої програми.

Повністю оновлені майже всі розділи методичних рекомендацій, додано нові матеріали з розвитку психологічних ситуацій, оновлена інформація про організацію життєдіяльності дошкільників в умовах ДНЗ.

 

Методистом РМК Сіденко Є.Л. був поданий на розгляд орієнтовний розподіл організованої діяльності дітей на тиждень, та циклограма планування освітньо-виховного процесу дошкільних групах закладу.

Вид занять

Ранній вік

Молодший вік

Середній вік

Старший вік

1

Фізкультура

2

2

2

2

2

Ознайомлення з довкіллям 

1

1

1

1

3

Рідна природа

1

1

1

1

4

Мовленнєвий розвиток

1

1

1

1

 

Елементи грамоти

-

-

0,5

1

5

Художня література

1

1

1

1

6

Математика, Сенсорний розвиток

1

1

1

1

7

Образотворча діяльність :

Малювання

Ліплення

Аплікація

Конструювання

 

 

1

1

1

1

 

 

1

1

1

1

 

 

1

1

1

1

 

 

1

1

1

1

8

Музична діяльність

2

2

2

2

 

     

 

 

По закінченню роботи методоб’єднання вихователь дитячого садка №2 «Квіточка» Кравчук Л.М. поділилася досвідом свого ведення календарного та перспективного планування.

 

Завантажити документ

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Адміністратор (24.10.2014)
Переглядів: 380 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Національна дитяча гаряча лінія