Головна » Статті » Психологічна служба

«Впровадження інклюзивної освіти як моделі соціального устрою. Роль асистента вчителя у роботі інклюзивних класів»

 

 

Про проведення міжшкільного семінару – практикуму «Впровадження інклюзивної освіти як моделі соціального устрою. Роль асистента вчителя у роботі інклюзивних класів»

 

         Третій рік постіль у нашому районі працюють класи  з інклюзивним навчанням, де в умовах загальноосвітнього  простору  навчаються діти з особливими освітніми потребами. Питання  інклюзивного навчання знаходиться на постійному контролі у відділі освіти.  У  грудні 2015 року  колегія відділу освіти Горностаївської районної державної адміністрації розглядала питання про результативність впровадження інклюзивного навчання як моделі соціального устрою у   Горностаївській ЗОШ № 1 І-ІІІ ст. імені Героя Радянського Союзу Цвіка С.С. та  Горностаївській ЗОШ № 2 І-ІІІ ст.  У 2015 – 2016 навчальному   році  19 учнів  з особливими  потребами отримують освітні послуги у зазначених школах. Члени колегії  під час своєї роботи визнали    результативність впровадження інклюзивної освіти як моделі соціального устрою на базі  ЗОШ І- ІІІ ступенів № 1та ЗОШ  № 2  на достатньому рівні та рекомендували провести міжшкільний семінар – практикум для вчителів зазначених шкіл, в якому  розкрити   роль асистента вчителя у інклюзивних класах.

         Так у лютому 2016 року  семінар – практикум відбувся на базі школи  № 1. На ньому були присутні вчителі початкових класів, заступники директорів з навчальної частини, психологи  шкіл та логопед,  під керівництвом методиста  районного методичного  кабінету Людмили Сіменович.

         Під час семінару відвідано урок читання у 1 – Б класі, в якому навчається  два учня з особливими  освітніми потребами - це Сегрій   Т. та Владислав Г., класовод Асламова Марина Анатоліївна, асистент вчителя Василевська Аліна Сергіївна. Після  уроку всі  учасники семінару включилися в обговорення.  Перший доповідач - психолог  школи  Васильєва Ольга Вадимівна, яка  охарактеризувала  даних дітей, сімї, в яких вони виховуються,  вказала на їх особливі потреби, рекомендації  обласної психолого – медико – педагогічної комісії завдяки чому було враховані особливості їхнього розвитку.  Для цих учнів виділено  години для  корекції розвитку та розвитку мовлення

Доповнила і логопед школи Литвиненко Лариса Вікторівна.  Класний керівник  та  асистент вчителя розповіли про підготовку до уроків   та  щоденну роботу у класі.  Показали застосування під час уроку системи корекційних заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу, результати спільних дій психолога, логопеда у прогресивному розвитку учнів. Так Владислав не міг самостійно складати склади, слідкувати за темпом роботи класу,  швидко переключатися з одного виду діяльності на іншу, соромився  виходити до дошки.  Завдяки  асистенту вчителя, яка поруч, хлопчик  не отримує щоденний стрес, що  дозволяє   успішно, разом з класом виконувати  завдання, не зациклюючись на труднощах.

Поділилися досвідом і представники школи № 2. У них інклюзивне навчання  учнів проходить без асистента вчителя. Це двоє учнів 2 класу, вчитель більше уваги приділяє дітям з особливими освітніми потребами, коли клас  працює самостійно – вчитель  з інклюзивщиками, коли клас пише під диктовку, то ці діти списують і т.д. Після уроків проводяться корекційно-розвиткові заняття спрямовані на вирішення специфічних завдань, зумовлені  особливостями психофізичного розвитку учнів за програмою “Корекція розвитку”,  займається психолог та “Розвиток мовлення”логопед.

Учасника семінару - практикуму підводячи підсумки виділили   переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

− завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

− ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами;

− оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально;

− навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;

− у дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

− діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;

− діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;

− діти вчаться співробітництву;

− діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

− вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів;

− вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

− спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

 

Методист РМК                                                      Л.Сіменович

Категорія: Психологічна служба | Додав: Адміністратор (02.03.2016)
Переглядів: 511 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Національна дитяча гаряча лінія