Головна » Статті » Психологічна служба |
Про проведення міжшкільного семінару – практикуму «Впровадження інклюзивної освіти як моделі соціального устрою. Роль асистента вчителя у роботі інклюзивних класів»
Третій рік постіль у нашому районі працюють класи з інклюзивним навчанням, де в умовах загальноосвітнього простору навчаються діти з особливими освітніми потребами. Питання інклюзивного навчання знаходиться на постійному контролі у відділі освіти. У грудні 2015 року колегія відділу освіти Горностаївської районної державної адміністрації розглядала питання про результативність впровадження інклюзивного навчання як моделі соціального устрою у Горностаївській ЗОШ № 1 І-ІІІ ст. імені Героя Радянського Союзу Цвіка С.С. та Горностаївській ЗОШ № 2 І-ІІІ ст. У 2015 – 2016 навчальному році 19 учнів з особливими потребами отримують освітні послуги у зазначених школах. Члени колегії під час своєї роботи визнали результативність впровадження інклюзивної освіти як моделі соціального устрою на базі ЗОШ І- ІІІ ступенів № 1та ЗОШ № 2 на достатньому рівні та рекомендували провести міжшкільний семінар – практикум для вчителів зазначених шкіл, в якому розкрити роль асистента вчителя у інклюзивних класах. Так у лютому 2016 року семінар – практикум відбувся на базі школи № 1. На ньому були присутні вчителі початкових класів, заступники директорів з навчальної частини, психологи шкіл та логопед, під керівництвом методиста районного методичного кабінету Людмили Сіменович. Під час семінару відвідано урок читання у 1 – Б класі, в якому навчається два учня з особливими освітніми потребами - це Сегрій Т. та Владислав Г., класовод Асламова Марина Анатоліївна, асистент вчителя Василевська Аліна Сергіївна. Після уроку всі учасники семінару включилися в обговорення. Перший доповідач - психолог школи Васильєва Ольга Вадимівна, яка охарактеризувала даних дітей, сімї, в яких вони виховуються, вказала на їх особливі потреби, рекомендації обласної психолого – медико – педагогічної комісії завдяки чому було враховані особливості їхнього розвитку. Для цих учнів виділено години для корекції розвитку та розвитку мовлення Доповнила і логопед школи Литвиненко Лариса Вікторівна. Класний керівник та асистент вчителя розповіли про підготовку до уроків та щоденну роботу у класі. Показали застосування під час уроку системи корекційних заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу, результати спільних дій психолога, логопеда у прогресивному розвитку учнів. Так Владислав не міг самостійно складати склади, слідкувати за темпом роботи класу, швидко переключатися з одного виду діяльності на іншу, соромився виходити до дошки. Завдяки асистенту вчителя, яка поруч, хлопчик не отримує щоденний стрес, що дозволяє успішно, разом з класом виконувати завдання, не зациклюючись на труднощах. Поділилися досвідом і представники школи № 2. У них інклюзивне навчання учнів проходить без асистента вчителя. Це двоє учнів 2 класу, вчитель більше уваги приділяє дітям з особливими освітніми потребами, коли клас працює самостійно – вчитель з інклюзивщиками, коли клас пише під диктовку, то ці діти списують і т.д. Після уроків проводяться корекційно-розвиткові заняття спрямовані на вирішення специфічних завдань, зумовлені особливостями психофізичного розвитку учнів за програмою “Корекція розвитку”, займається психолог та “Розвиток мовлення”логопед. Учасника семінару - практикуму підводячи підсумки виділили переваги інклюзивної освіти: для дітей з особливими освітніми потребами: − завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей. − ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами; − оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально; − навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей; − у дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті. для інших дітей: − діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей; − діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них; − діти вчаться співробітництву; − діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим. для педагогів та фахівців: − вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів; − вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності. − спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
Методист РМК Л.Сіменович | |
Переглядів: 511 | |
Всього коментарів: 0 | |